Select your language

Contacteer ons: +32 11 78 17 11 - info@crabbe.be  ico.facebook  ico.youtube 

Luc Vansweevelt: "De vraag van een klant omzetten in een correcte offerte."

Wanneer je als potentiële klant iemand van Dakwerken Crabbé over de vloer gehad hebt voor een dakanalyse of om opmetingen te doen, dan mag je erop vertrouwen dat hetgeen besproken werd ook terug te vinden is in de offerte die je nadien ontvangt. Eén van de mensen die daarvoor zorgen, is Luc Vansweevelt, calculator.

“Ik werk al meer dan 19 jaar bij Dakwerken Crabbé. Dat kan tellen, hè!” Zo start Luc zijn verhaal. Hij is er dan ook trots op, en dat voel je in het werk dat hij aflevert.
Luc is één van de twee calculators in ons bedrijf. Zij maken alle offertes, voor de kleine luifel boven de voordeur tot daken met een opper-vlakte van meer dan 10.000 m2.
“Mijn werkdag begint met mails en brieven lezen en beantwoorden. Bestellingen probeer ik meteen te verwerken. Dan ga ik aan de slag met de offertes. Voor de projecten van Jo werk ik aan de hand van de opmetingen en de info die ik van hem ontvangen heb na zijn plaatsbezoek. We maken nooit een offerte zonder dat er eerst iemand van Dakwerken Crabbé ter plaatse geweest is. De inschatting van een bestaande situatie is zeer belangrijk. Vanuit hun ervaring weten onze mensen waarop ze moeten letten. Alle details zijn belangrijk, ook hetgeen niet zichtbaar is.”
“Voor dossiers voor aanbestedingsprojecten gebruik ik de meetstaten en lastenboeken die ter beschikking gesteld worden. Alle offertes worden opnieuw doorgenomen met de zaakvoerders, die de projecten ook leiden. Het is immers belangrijk dat de offerte een exacte weergave is van hetgeen zij met hun klanten besproken hebben. Dat overleg gebeurt in de namiddag, wanneer zij na hun werfbezoeken en afspraken weer op kantoor komen. Zij hebben dan ook weer nieuwe info mee van andere projecten, die wij de volgende dag verwerken.”

“Het lijkt misschien niet zo, maar toch is elke prijsvraag weer een nieuwe uitdaging. Een vraag van een klant omzetten in een correcte offerte, geeft me voldoening. Doordat we zeer uiteenlopende projecten hebben, is het voor ons toch erg afwisselend. De ene keer gaat het om een nieuwbouw, de andere keer om een renovatie. Soms is de werf goed bereikbaar, soms is het superhoog in het hart van een drukke stad. Altijd een zoektocht naar de meest geschikte oplossing.”
“Een extra uitdaging de laatste jaren, zijn de enorme prijsstijgingen in de materialen. Er kan een groot prijsverschil ontstaan door de tijd die zit tussen de opmaak van de offerte en de uitvoering van de werf. Dankzij de solide relaties met onze leveranciers, die door de jaren opgebouwd zijn, kunnen we echter degelijke afspraken voor langere termijnen maken. En wanneer de klant tevreden is met de offerte en zijn bestelling plaatst, is dat voor mij de bekroning van mijn werk.”

Blijft er na een drukke werkdag nog tijd over voor hobby's?
“Mijn job is best intensief en druk en mijn concentratie is belangrijk. Om het hoofd leeg te maken, ga ik vaak hardlopen. Ik nam al deel aan vijf marathons: Rotterdam, de Great Breweries Marathon, de Marathon van Haspengouw en twee maal de Hageland Marathon. Het lopen wissel ik af met fietsen en af en toe speel ik met de vrienden een spelletje padel.”

Veilig werken, altijd en overal

Veilig werken is de eerste prioriteit voor de medewerkers van Dakwerken Crabbé.

Op elke werf wordt er nauwlettend op toegezien dat alle veiligheidsvoorzieningen in orde zijn: dakranden voorzien van leuningen, valbeveiliging op het dak alsook veiligheidskabels voor onze medewerkers.

Dakwerken Crabbé stelt tevens alle nodige materiaal, uitrusting én opleiding ter beschikking opdat onze mensen te allen tijde hun job op een veilige manier kunnen uitoefenen.